Vrijwel iedere maand geven wij één of meerdere lezingen of workshops over diverse onderwerpen. Hierbij proberen wij niet alleen onze kennis te delen, maar je vooral ook inzicht te geven in je eigen gezondheid.

Deze lezingen en workshops geven we zowel online als live op diverse locaties. Meestal in de regio Arnhem, maar vaak ook op diverse plaatsen in Nederland.

Mycotherapie deel 1 & 2

Deze workshop gaat over medicinale paddenstoelen, zoals reishi, judasoor, elfenbankje, cordyceps etc. Deze paddenstoelen werken bijzonder krachtig op het immuunsysteem en kunnen ingezet worden bij tal van ziektes, zoals kanker, hoog cholesterol, leverproblemen, diabetes, ontstekingen, etc.
In deel 1 bespreken we de eigenschappen van de belangrijkst medicinale paddenstoelen. In deel 2 combineren we deze paddenstoelen met kruiden om nog effectiever en gerichter aan bepaalde klachten te kunnen werken.

Data:
23-5 9:30u deel 1
23-5 13:30 deel 2
Locatie: Kruidentuin Marry’s te Beekbergen
Kosten: € 35 per deel

Waar het bloed gaan kan

We hebben in ons lichaam 100.000 kilometer bloedvaten, dat is 2,5 keer de aarde rond! Dit zijn vooral heel veel kleine bloedvaatjes. De kwaliteit van je bloedvaten is uitermate belangrijk voor een goede energiehuishouding, het immuunsysteem, het remmen van ontstekingen, goed werkende organen, mentale fitheid, etc.

In deze workshop kijken we naar grote disbalansen in de bloedvaten, zoals een hoge bloeddruk. Maar we gaan vooral letterlijk naar je bloedvaten kijken.

Met een speciale camera kijken we door de huid naar je bloedvaatjes en kun je zelf hoe de kwaliteit van je bloedvaten is. Zo zie je of er sprake is van een slechte kwaliteit van je vaten die resulteren in bloedingen, afname van bloedvaten, vervormingen van bloedvaten, etc.

Deze afwijkingen van de bloedvaten spelen o.a. een rol bij koude handen en voeten (Renauds), reumatische klachten, fibromyalgie, lupus, ontstekingen, rosacea, psoriasis en diabetes. Met voeding, leefstijltips en kruiden bespreken we wat jij kunt doen om je bloedvaten in goede conditie te krijgen en te houden.

Datum: 5 juni 2021
Tijdstip: 9:30 – 12:00u